Os deixo hoxe a historia doutro Adolfo do século XIV, o infatigable Ibn Batuta, narrada de forma fantástica por dous amigos da causa aventureira...
Se ben é case un descoñecido para os occidentais,
podería decirse que Ibn Batuta foi o Marco Polo do mundo musulmán. E a
casualidade quixo que Ibn Batuta saíse da súa casa en dirección á Meca xusto un
ano despois da morte de Marco Polo, coma se decidise substituir a ese outro
infatigable viaxeiro cristián.
Foi así que certo día de 1325 este xove de 20 anos
abandonou a cidade marroquiana de Tánxer con intención de cumprir o mandato
musulmán de visitar a Meca alomenos unha vez na vida. Era moi probablemente a
primeira ocasión na que deixaba a
súa casa. Viaxaba sen apenas recursos económicos nin fortuna persoal. A única
axuda coa que contaba era a rede de hospitalidade que existía entre os musulmáns para axudar os peregrinos de
tódolos recunchos do mundo que ían á Meca.
O extraordinario non era sair de peregrinación á Meca,
pois miles de musulmáns o facían cada ano nesa época. O extraordinario daquel
día era que Ibn Batuta non deixaría de camiñar ata 1354, case trinta anos
despois da súa partida, tras visitar todo o mundo musulmán da época, así como
as máis remotas rexións de África, Europa e Asia, ata chegar a China. A
relixión de Alá atopábase nese século estendida por eses tres continentes.
Infatigable, intelixente, curioso, valente, culto; Ibn
Batuta, o gran viaxeiro do século XIV, a época do gran esplendor cultural do
Islam, fixo tres longos itinerarios: no primeiro, que durou sete anos,
percorreu toda a costa Norte de África, pasando por Exipto, Siria, Palestina,
Damasco e Medina, ata chegar á Meca. Algunha
teima fixo
que non regresase ao seu fogar, tal e como facían todos os peregrinos. En lugar
diso fíxose profesor de teoloxía e máis tarde decidiu unirse a unha caravana
que facía a viaxe de regreso a casa... pero en dirección contraria.
E así, no segundo itinerario, percorreu a Ruta da
Seda, cruzando os actuais Irak e Irán, chegando ao Kurdistán, pasando tamén por
Sudán, Yemen, Zanzíbar e Mombasa, desviándose logo en dirección a Asia por
Anatolia (na actual Turquía), Crimea, Astracán, o estado hindú de Kelara,
parando nas Maldivas (ao sur da India), e establecéndose uns anos en Delhi para
logo viaxar a Sumatra, Ceilán, Vietnam e Fuxián, na China. Neste segundo
periplo tivo varias esposas, concebiu algúns fillos e foi nomeado xuiz,
lexislador e embaixador. Tratou con sultáns e emperadores, viviu en palacios,
coñeceu xente humilde, visitou os maiores mercados da época, cruzou
interminables desertos, sobreviviu a varios naufraxios e asaltos, escapou da
guerra, coñeceu varias epidemias de peste e librouse da morte en inumerables
ocasións. Todo iso en apenas catorce anos.
En 1349 xa levaba vintecatro anos sen voltar a casa.
Foi entón cando debeu sentir saudade do fogar, e decidiu emprender viaxe de
regreso. A viaxe de volta levaríalle seis anos: non podía ser doutro xeito
tratándose dun temperamento para o cal a millor ruta entre dous puntos é a máis
longa. O regreso o fixo por Damasco, Cerdeña, Xibraltar, Ronda, Málaga e
Granada. De camiño enterouse da morte do seu pai e da súa nai. Ainda así,
escolleu desviarse polo interior do continente africano, en dirección a Mali,
visitando Tombuctú e navegando o río Níxer, que el pensaba que era o Nilo.
Finalmente, en 1354 chegou a Tánxer, de onde partira case trinta anos antes.
Nese intre tiña 50 anos e percorrera máis de 120.000 kilómetros a pe, a cabalo,
en carro ou en barco.
Foi alí, en Tánxer, onde un sultán lle pediu que
escribise a súa vida. O relato da súa viaxe o coñecemos grazas ao libro 'Ao
través do Islam', que foi quen de dictar a un sabio da época.
A vida de Ibn Batuta (1304-1369) é unha das máis
extraordinarias e abraiantes da súa época, e probablemente de tódalas épocas. É
tamén un exemplo de adaptación, de imaxinación, de intelixencia e de
superación. Probablemente nin Ibn Batuta fose consciente do que ía facer aquel
día de 1325 cando saiu de casa por primeira vez para facer a peregrinación á
Meca. Xamais saberemos que pulo lle empurraba a camiñar sempre nalgunha
dirección nova. E non parece que a viaxe a tivese programada: máis ben semella
que a cada paso que daba improvisaba o seguinte, e que cada problema xurdido
era a porta que abría un novo camiño cara adiante.
Ibn Batuta lémbranos que a vida é un resumo de pasos,
máis ca unha traxectoria; un camiño cheo de curvas e decisións, máis ca unha liña
recta, unha improvisación, máis ca unha programación. Ensínanos que o fogar é
un lugar ao que voltar, non tanto o lugar no que permanecer. Lémbranos que a
adaptación ao cambio é a chave da supervivencia, e que, polo xeral, en todas
partes pode un atopar razóns para vivir feliz, sexa con moito ou sexa con
pouco, baixo o Sol ou no medio da treboada, e aínda que o camiño se faga, como
el mesmo dicía, ''so, sen compañeiro con cuxa amizade aledarme, e sen
caravana á que xuntarme''.
Audentes iuvat fortuna
( la suerte ayuda a los audaces )
Virgilio
Isabel N., profesora de Español.
Eduardo F., profesor de Filosofía.
Acta est fabula .
Ya me tenía a mi este post un estilo muy "ferrolano"... Muchas gracias a los dos por la información!
ResponderEliminarCompararme a mi con ese abrazafarolas...
ResponderEliminar